Jump to content

DarthR0xas

Member
  • Content Count

    613
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About DarthR0xas

  • Rank
    The Advanced Noob
  • Birthday October 17

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Fire Emblem
  • Location
    Grinding in the Arena

Previous Fields

  • Favorite Fire Emblem Game
    Radiant Dawn

Member Badge

  • Members
    Felicia

Allegiance

  • I fight for...
    Tellius

Recent Profile Visitors

1,147 profile views
  1. Hilda - Probably the best non-lord unit in the game if you ask me. Just give her an axe and let her loose, she'll snowball no matter the difficulty. Marianne - I refuse to have Hilda without her lover, that and I just love using Marianne, always really good utility. Lysithea, Linhardt, Manuela - Warp is warp. Dorothea - I just naturally get her in the course of playing the game, since my Byleth just naturally gets good Charm every time. One of these days my Byleth will stop being Charm blessed and I won't get her.
  2. I always wanted the 3H trainer concept, mainly since I thought it'd appease everyone. Claude would be like Squirtle, a fast combo character. Dimitri would be like Ivysaur, a slower well rounded character with range, and Edelgard would be the powerhouse, like Charizard. None of them use swords, so people can't really complain, plus they technically only count as one character according to how Smash counts Pokemon Trainer. Seemed like the best possible outcome. With Byleth revealed, I like how he was done, but I still would've preferred the trainer concept. At least now we kinda have the weapon triangle implemented into Smash, which we've needed for a while. Byleth's lance outranges the swordies, the axe can tank the lance hit and hit back hard, and the swordies can just counter the axe. I'll take solace in that.
  3. I think that'd fall under the eighth amendment for cruel and unusual punishment. It's cruel to the American populous that Trump would get off that easy after all he's done. Jokes aside, while I do see in theory why Trump's fans like him, I don't get it in practice. Plenty of Republicans pride themselves on being fact-driven patriots who believe in what's right. So then why do they support an idiot with no facts, who feigns patriotism while being influenced by foreigners, and does literally everything wrong. I know how he gets a lot of his votes, since Republican voters never vote down party lines (my grandparents who disagreed with what most of Trump said and hated his guts still voted for him because he was Republican). And the worst part is that Trump has almost single-handedly engineered a decent chunk of folks who will just attack anything related to another party, without doing any research on it in the slightest. A friend of mine shared an Instagram post by Trump. By most accounts, this is a stand-up dude, I love him to death, but he is the biggest Trump shill I know personally. It was another one of his "Democrats have devolved into a party of these things which I'm using language that both strawmans and misrepresents this issues, meanwhile I'm the best", and it took all I had in me not to call him and yell at him for believing this junk. They focus on tiny little things that one person in the entire Democratic party does, and then blow it WAY out of proportion. I won't act like the democrats are entirely innocent in this, they're not, but they only do it now because Trump has created the environment where that's just what naturally happens. But the thing that really gets my blood boiling is when they complain about Dems not focusing on bipartisan issues the second that they propose a bill that even slightly veer away from their very narrow platform. Like impeachment, they were all like "Dems force partisan issues on us", like bitch, you're the fools who are making it partisan by not looking at any of the facts. One of these days someone has gotta come to their senses, somebody.
  4. Ok Zoomer. Anywho, yeah it mean. Is it mean to the point that some boomers say it is? Nope.
  5. Yep, they only have Japanese VAs in the game, which as far as I know stayed the same for Encore. But Stand Draug man. How can you call Stand Draug dumb?
  6. I mean, I love TMS, but where's my boi Touma at? This all girls banner kinda sucks, ngl. I'm happy they're finally in, since it's about time, but Touma and the Navarre dude are probably never gonna get in (unless they do some weird banner some other time rounding off the spinoff characters. Touma and Navarre dude, plus Rowan and Lianna. Darius GHB? Sounds pretty good actually). Anyways, mostly underwhelming units. Tsubasa looks pretty fresh, but otherwise it's a solid meh from me. I'm still recovering from trying to get Alfonse and Sharena, so don't really have many to spare, but I'll spend a few to try to get her. This also just makes me wish that TMS was fully English voiced. I enjoy the Japanese voices, but hearing them for the first time in English is just, it's a weird form of catharsis.
  7. My first Fire Emblem was Fates, and the character I resonated the most with is Felicia, if you hadn't already gathered that. I've always had a thing for cute, clumsy people, but a few things made me like Felicia more. She's a genuine hard worker, has a great personality with more layers than the rest of Fates cast (she isn't the deepest character out there, but it's enough for me), and maid is obviously a big plus. She also made me realize that despite thinking it looks terrible in real life, pink hair is the best hair color. She's also not a half-bad unit. She's technically a prepromote (hey look at me, avoiding pitfalls), pretty good with staves, and daggers are a neat weapons. Obviously you should reclass her, but I didn't think she'd be good in any other class, at least in my original playthrough. Just a fun unit overall. I've moved beyond Fates, and most of what I originally liked about it has faded upon playing other entries that do what it set out to do better, but the one thing that still gleams in the night sky is Felicia, and some of Conquest's map design. But more importantly Felicia.
  8. There's a personal few I like that you don't have included Mia x Rhys - They've got a support in FE9, and a base conversation or two together in FE10. Plus they've got a nice dynamic, feels very fitting, might be canon, I forget. Zelgius x Michiah - Plenty of in-game interactions, Zelgius goes out of his way for her, plus they're both branded so they've got that going on. Leanne x Tibarn - Not sure if this is in game, but it feels pretty canon. Both are members of bird tribes, and very important members of them. Tibarn is shown to care a lot about Leanne. Nailah x Rafiel - Another one that is heavily suggested in game, but I forget if it's actually canon. They're practically always together, so it's fitting. Boyd x Nephenee - Bit of a personal one, but I think it's very fitting. Both have a grassroots nature thing going on, and I think them marrying and Boyd going to work on a farm is sweet. Lastly, Jill x Zihark - They have a few battle conversations in this game if I recall, and I like their dynamic.
  9. Here's how I think it's gonna go down. At the midterm standings reveal, we're gonna have something akin to Males: 1. Dimitri 2. Marth 3. Claude 4. Chrom I'm guess it's gonna go like this at the midterm based on a few things. Dimitri is very popular, practically a shoe-in at this point. Marth, despite having recently gotten an alt, still has many fans salty over that CYL3 loss. Plus with all the 3H characters having votes split amongst them, they'll slightly impede each other, which is why I say Claude is lower than Marth. I slap Chrom on there mainly since I think his recent addition to Smash and the fact that Awakening hasn't had much love is going to boost him up a fair bit. As for the Females, Females: 1. Bernadetta 2. Edelgard 3. Anna 4. Eirika Alright I know this one is a little odd, but stick with me here. Edelgard is a lord, and extremely popular, but I've personally found, and last I checked the polls also said that Bernie is the most popular 3H character. She also has a rabid fanbase (nothing against y'all, it's just a fact) since she hasn't gotten into the game yet, so I think they'll come out in droves to vote for her. Edelgard is up there because, she's obviously gonna get there in some way. Anna is still high due to the her not having much, but her recently getting an alt will dull the "Anna has gotten nothing" narrative. She's still very popular, and if IS finally has it so all characters are combined then I think she'll make it. Then again, if IS does that then the polls will all be very messed up, so if they keep them split then Anna will probably not reach number one or two by midterms. Eirika is there, but Azura is also possible. As for the final results, that's a bit more variable. Males have two possible results in my eyes. Possibility 1 1. Marth 2. Dimitri 3, Claude Possibility 2 1. Dimitri 2. Claude 3. Marth Upon seeing the Midterm results, Dimitri fans might become complacent, meanwhile Claude fans will become spurred on. Marth fans have already learned what happens when you become complacent, so they will keep voting. Dimitri will have a nice enough cushion of votes to stay in the Top 2, but Marth might be able to overtake him. The Dimitri voters might also help Claude out, so it's very possible. Females basically have one possibility in my mind. 1. Bernadetta 2. Anna I just don't see Bernie falling from the Number one spot, and I think it's possible that the Anna train from seeing how close she is will result in her barely beating out Edelgard. As for the overall final top 10, I think y'all are missing the fact that we have 3 new female Heroes OCs. I'd put good money of either Peony or Plumera making top 10, especially with the "Fairy of Lewd Dreams" comment making Plumera basically the new Camilla-esc character. Thorr will likely make top 20. The love that Judgral has gotten this year may dull their fans, which may keep Sigurd and Seliph out of the Top 10. Reinhardt's meme status is practically gone, so he'll be lucky for Top 20. Lif is going to stay in Top 10, I'm gonna guess spot 8 unless IS release a banner with him, which will dull the support. The Byleths are probably gonna replace Robin/Corrin. Whoever the least popular character was last year is probably going to go up about 200 places. And lastly there's going to be some other brand new weird meme option IS adds which is going to make top 100.
  10. Heck yeah man, Kilts are awesome. They're like skirts, but manlier and more practical.
  11. Jesus, it's been that long? It kinda would seem like we're in for a Fates banner sometime soon then.
  12. I mean, I like these characters, but none scream "I NEED THIS" to me. I'll probably just use the free summons on trying to get Larcie since her mother still evades me, and leave it there. On a side note, when was the last time Fates/Awakening got a new banner? Kinda feels like we haven't gotten like, any of them in the past year.
  13. When I went to see it about a week ago with my father, we both thoroughly enjoyed it. We both also will probably not watch it again in the next 10 years. It's a good popcorn flick, like most of JJ's movies. The issue comes when you dig deeper, which if this were like, Mission Impossible, you wouldn't do because those movies are just pure popcorn flicks. Star Wars is just more than that. It's been built up to be more than that. The sheer scope of the EU proves that. So most of the time you expect more with a Star Wars movie. I feel that The Last Jedi was so close to reaching that, it just had a few key fumbles with it that completely screwed it over in the long run. If Rian Johnson had been writing the entire trilogy, or if JJ had been writing the entire trilogy, OR IF THERE WAS A PLAN FOR THE ENTIRE TRILOGY, then we probably wouldn't be in this state right now. Except you do still have your nobody Jedi, kinda. Finn, who was hinted at being Force sensitive, is an absolute nobody. If his arc wasn't screwed in TLJ, and ROTS, then I feel both sides of the fanbase would've been appeased. We could've had a very interesting story about how one girl seeks to cleanse her blood line of evil, and how one boy journeys through the force with no guidance and no connection to another big family. It sounds super interesting actually. And that's what annoys me most this new trilogy, the missed potential. The Force Awakens, as safe and similar as it was, opened so much up for these movies. There were plenty of plot threads hanging, and plenty of interesting routes to take them in. But then Rian comes in, resolves a few of them, then adds a few of his own, except he ignores some of the other plot threads. And that's really the issue, too much on the plate for anyone to handle. And you can see it in ROTS, most prominently imo, with the Knights of Ren. In TFA, it's supposed to be this big deal that Ben became one of the Knights of Ren, and that they're this super cool evil force that's hyper powerful. And in ROTS, since they got no development in TLJ, they just kinda feel doofy. They sorta chase our main cast around, except they never find them. And then Ben comes in and solos all of them. It's all, very anticlimactic. Technically, in the 2003 tv series Clone Wars (The Samurai Jack one, not the one getting a 7th season), Mace Windu does use the Force on General Grevious. We also see it used multiple times on him, although it's mainly only force push. Windu force grips his midsection, crushing it onto itself. I'm pretty sure that's why he coughs a lot in Episode 3, although it might just be something he does a lot in general. I like to think that you aren't able to use the force on Grevious due to his fighting style. It's a very fast, powerful style focused on overwhelming opponents, so maybe since he takes on so many lesser Jedi, they just aren't able to use the force fast enough, or at all in able to grab him. That's mostly headcanon, and while I could point to some scenes that I'd use to support said headcanon, it's fair to not agree with it. Plus like, half the times they were shown to die, they probably would've survived regardless. Kylo gets stabbed by Rey with the lightsaber, except it isn't really through any major organs that would lead to him dying immediately. He could feasibly have made it back to a ship, and just use the magic healing juice of bacta. Lightsabers canonically cauterize wounds due to their heat, so it wouldn't be bleeding too much, plus he could use the force to stay alive. Vader could stay alive without his suit for hours just using the force (although that might be EU now) Kylo falling into the pit is like, of course he's gonna survive. Since when has falling been an issue for force users? They are shown to jump extreme distances using the force, so it was pretty apparent imo that he wasn't gonna die. The Rey one, yeah I dunno. Force transferal of remaining life force? Is that a thing? I'm fine with people being annoyed at this one, it is kinda an asspull. Eh, yes and no. The real importance of the last two movies was more character development, or at least that was the point in TLJ. It does kinda invalidate the main conflict of TFA, that is true, but The Last Jedi was mainly a very small-scale combat movie. While it illustrates the size of the resistance, it doesn't do so for The First Order. Although all the character development from TLJ is kinda ignored, so maybe you're onto something
  14. I've never tried accost on a primarily ranged unit, so I can't tell you how that will play out, although Tanya isn't exactly known for bulk or dodging ability in my experience, so keep that in mind. Against Ballista and Seige tomes, she'll probably get shredded. Then again, 4 attacks might be useful Giving it to Halvan will basically just create a better Dagdar. If you like Dagdar and his utility, then giving it to Halvan is a good idea. If you find Dagdar's utility to be not that good, or if your Halvan isn't growing that well, then it's probably not a good idea. Salem is a tome/staff unit. Generally it's a very bad idea to give accost to these units due to how squishy they are and the weapons they use. Salem will eventually just become another Staff bot if you keep using him, which he is very good at, but giving him accost is a bit of a waste.
  15. First of all, how did you kill Galzus? That man is practically invincible. But yeah, he wouldn't have appeared in chapter 24, since he was killed.
×
×
  • Create New...