Jump to content

"Ask Fire Emblem Heroes Questions and Get Them Answered Here" Thread


Randoman
 Share

Recommended Posts

5 hours ago, Rezzy said:

The bad thing in raising Frederick is that it would be a 40K feather investment, since the Hammer is the worst possible Axe right now.

For Arena Assault, as long as you are matching the opponent's units with hard color counters, I do not think you need Brave Axe+; the normal Brave Axe should be okay. Since you can see the opponent before hand, you do not have to worry about using pre-made teams. I just pick a random character of a certain color deal with a corresponding enemy.

If you are concerned about his Defense, you can give him Triangle Adept 2 from Cordelia or Selena, which basically boosts his Attack and Defense/Resistance at the same time against blues.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 22.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

So I have 3 Cordelia that I can't decide between. The game just loves to throw me the non-focus 'version' of characters I am going for. So no Tanas but I am swimming Cordelias(enough for a +6 4star cordelia). Problem is I just can't decide which boon/bane I would want. I have a neutral Cordelia I had been using. But now I have a Spd Boon/HP Bane and an Attack Boon/Defense Bane options I could use instead. I am leaning towards spd boon, because my current neutral one almost never quads it seems like(29spd, so only 33 spd on my flier team and that is if I use my Palla). However, being a 4star her attack is distressingly low too. Starting to think brave 4-stars just lack, but Cordelia is my best flying lance option since I have so many of her to merge.

Also got another Delthea during this. Why does this game hate me? Anyways, new Delthea is +atk/-def. Old Delthea is +spd/-hp. I suspect the spd is the better boon, but def is the better bane(to bad merging doesn't let you mix/match banes of the units merging, right?). That said rather than merging I'll likely use her for her Drive atk and Death Blow skills. Too bad Dark Aura is exclusive.

And a full colorless round had Innes ruining my pity rate(seriously that happens every time. I get a decent pity rate and if a full round of colorless pop up? Every time I'll end up picking the one 5 star in it). He is -atk/+spd, which I am assuming is usable? I hope so, cuz he went and blew my chances at Tana since I doubt I'll get enough orbs to pull again on this banner. Stupid overprotective brother keeping me away from his sister *mutter* *mutter*. If I ever get anyone that has Death Blow 2 at 4 stars(other than my Effie I am using), he might be an interesting candidate for new Delthea's Drive Attack and Death Blow skills. But I have a distressing lack of Death Blow.


@phineas81707 Oboro's biggest issue from what I have always read is that it takes much more effort to get her up to snuff. She does have as much Def as a -def Lukas of the same star level, but she isn't as min/maxed as he is(with more attack and hp he will always outperform as a pure physical tank). Basically if you are using Oboro, especially a +Res Oboro, you are using a mixed tank more than a physical tank. She will not handle the physical as well even with the same def due to lower hp, but she also won't die nearly as fast to anything with a tome. Apparently there are folks giving +res versions of her Berkut's lance and distant defense. At least I ran across some youtube comments bringing that up. Basically +Res Oboro with that would have 38 Resistance and 35 defense at 5stars.

Theory crafting aside she could make a decent backup for Lukas if you don't have anyone else to fill that role. But she does take a fair bit of investment to reach her full potential(though just Berkut's Lance would let her bait magic and physical hits, something you can't do with Lukas, even a +res Lukas). But if you eschew the mixed tank rout and try to make her into a mini-Lukas she will not perform as well as Lukas himself would. Even a -def Lukas.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Usana said:

phineas81707 Oboro's biggest issue from what I have always read is that it takes much more effort to get her up to snuff. She does have as much Def as a -def Lukas of the same star level, but she isn't as min/maxed as he is(with more attack and hp he will always outperform as a pure physical tank). Basically if you are using Oboro, especially a +Res Oboro, you are using a mixed tank more than a physical tank. She will not handle the physical as well even with the same def due to lower hp, but she also won't die nearly as fast to anything with a tome. Apparently there are folks giving +res versions of her Berkut's lance and distant defense. At least I ran across some youtube comments bringing that up. Basically +Res Oboro with that would have 38 Resistance and 35 defense at 5stars.

Theory crafting aside she could make a decent backup for Lukas if you don't have anyone else to fill that role. But she does take a fair bit of investment to reach her full potential(though just Berkut's Lance would let her bait magic and physical hits, something you can't do with Lukas, even a +res Lukas). But if you eschew the mixed tank rout and try to make her into a mini-Lukas she will not perform as well as Lukas himself would. Even a -def Lukas.

Hm... the major reason I asked was to see whether it was worth keeping the Oboro around after I got her 5 orbs. I don't see her being worth a 40k investment, not when Clair's hungry for merges.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, phineas81707 said:

I have a +Res -Spd 4* Oboro. Is she worth using on her own with my 5* (admittedly +Res -Def) Lukas having training, or is she just 'get the SS orbs and get out'?

I would keep a neutral Oboro. That one is worth keeping for copying Grand Hero Strategies on YouTube.

For any other nature, if it is not ideal like [+Atk, -Res] for Player Phase, I would send it home. For Enemy Phase at merge +10, she needs [+Atk, -Def/Res] if she uses Slaying Lance/Deft Harpoon.

27 minutes ago, Usana said:

So I have 3 Cordelia that I can't decide between. The game just loves to throw me the non-focus 'version' of characters I am going for. So no Tanas but I am swimming Cordelias(enough for a +6 4star cordelia). Problem is I just can't decide which boon/bane I would want. I have a neutral Cordelia I had been using. But now I have a Spd Boon/HP Bane and an Attack Boon/Defense Bane options I could use instead. I am leaning towards spd boon, because my current neutral one almost never quads it seems like(29spd, so only 33 spd on my flier team and that is if I use my Palla). However, being a 4star her attack is distressingly low too. Starting to think brave 4-stars just lack, but Cordelia is my best flying lance option since I have so many of her to merge.

Also got another Delthea during this. Why does this game hate me? Anyways, new Delthea is +atk/-def. Old Delthea is +spd/-hp. I suspect the spd is the better boon, but def is the better bane(to bad merging doesn't let you mix/match banes of the units merging, right?). That said rather than merging I'll likely use her for her Drive atk and Death Blow skills. Too bad Dark Aura is exclusive.

And a full colorless round had Innes ruining my pity rate(seriously that happens every time. I get a decent pity rate and if a full round of colorless pop up? Every time I'll end up picking the one 5 star in it). He is -atk/+spd, which I am assuming is usable? I hope so, cuz he went and blew my chances at Tana since I doubt I'll get enough orbs to pull again on this banner. Stupid overprotective brother keeping me away from his sister *mutter* *mutter*. If I ever get anyone that has Death Blow 2 at 4 stars(other than my Effie I am using), he might be an interesting candidate for new Delthea's Drive Attack and Death Blow skills. But I have a distressing lack of Death Blow.

I would use the [+Atk, -Def] one. Unmerged or lowly merged, her best set uses Escutcheon, not Luna, so she can afford a drop in Defense.

Cordelia +Atk -Res
Brave Lance, Escutcheon
Life and Death, Lancebreaker
Player Phase 140:3:21
Player Phase [-Def] 140:5:19
Player Phase [+Spd, -HP] 136:5:23

For Delthea, it depends on how far you want to merge her and what Weapon she will use. Mine is highly merged so I am opting for +Spd. For unmerged or lowly merged, she needs +Atk if she is keeping her Dark Aura.

Generally, unlike physical units, magical units do not have access to Brave Tomes besides Reinhardt and Olwen, so they generally need more Speed to increase their damage output by doubling. In some cases, some mages do need Attack Boon since their Speed is high enough that increasing it's Speed further does not give as much performance boost.

Brave Bow archers need +Atk and Life and Death for the most kills. Death Blow is only used if you want to save on Feathers. For units in general, -Atk is salvageable; it is not the best bane, but at least it is not -Spd where that totally ruins a unit unless the unit is already super slow.

Edited by XRay
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, XRay said:

For Enemy Phase at merge +10, she needs [+Atk, -Def/Res] if she uses Slaying Lance/Deft Harpoon.

...Look, I appreciate that I've spent money in search of Tana, but I really would rather you stop casually throwing out the whale strats as if there were no alernative. Saying 'just throw on Life & Death like you have more than one spare 3* Hana' or 'oh, just use a +10 unit with an unreleased weapon' doesn't actually get me any closer to having my question answered, and it kind of stifles other people chipping in.

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, phineas81707 said:

...Look, I appreciate that I've spent money in search of Tana, but I really would rather you stop casually throwing out the whale strats as if there were no alernative. Saying 'just throw on Life & Death like you have more than one spare 3* Hana' or 'oh, just use a +10 unit with an unreleased weapon' doesn't actually get me any closer to having my question answered, and it kind of stifles other people chipping in.

Non whale alternatives are replacing Life and Death and Distant Counter with Fury for the next best results in almost all cases. I throw +10 out there because most players can reasonably merge their units to 4*+10, especially units like Oboro, which is about the same as 5*+4/5. Slaying Lance will come out sooner or later, so preparing for that is always a good idea.

Edited by XRay
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, phineas81707 said:

Hm... the major reason I asked was to see whether it was worth keeping the Oboro around after I got her 5 orbs. I don't see her being worth a 40k investment, not when Clair's hungry for merges.

I suppose that is your answer then. Most of her sets require quite a bit of investment. I, myself, would likely hang on just cause it can be annoying to get particular boon/banes. But that depends entirely on how pressed you are for barracks space. Also on whether or not you are pack rat like I am.

 

2 hours ago, XRay said:

I would use the [+Atk, -Def] one. Unmerged or lowly merged, her best set uses Escutcheon, not Luna, so she can afford a drop in Defense.

Cordelia +Atk -Res
Brave Lance, Escutcheon
Life and Death, Lancebreaker
Player Phase 140:3:21
Player Phase [-Def] 140:5:19
Player Phase [+Spd, -HP] 136:5:23

Huh, Escutcheon definitely didn't pop up on my list of possible specials. That said how much does this change if life and death is out? Just like with DeathBlow I effectively have no Life and Death fodder either. I was initially looking at Hit and Run for B, after all the game really didn't want me to have Tana so now I have 5 Clairs. If it was going to give me everything but Tana, couldn't it have given me a Hinoka? I may have forgiven it then. Too bad phineas and I can't trade, maybe he would have some fodder I'd like(I do have a Arthur running about, but just the one. I guess I could get another from the seal quests). Also I only have two Hinatas so Fury 3 is kinda scarce, though possible. And Escutcheon is possible, I don't much care for Clive. Actually I could get both Escutcheon and Hit and Run off him if I wanted. Edit- I also am swimming in Rodericks. EIGHT of them. what am I supposed to do with EIGHT Firesweep lances. Seriously I had a pull with 3 blues. All Rodericks!

With Delthea she'll get as highly merged as the game allows. Sorta. As indicated any spares that pop up I may be tempted to raid for her Drive attack, but that mostly due to lack of C skill options on infantry. And I do have blarblade on her. Or rather she has it as an option. She tends to be my every girl. So some teams she is the one being buffed, and other times she is the one doing the buffing. Particularly after the latest tempest she had a LOT of sp to do whatever with. Anyways I am always a speed junky in these type of games. So giving up plus speed is always painful. I just wasn't sure on Delthea's speed. 34 base speed just tends to feel awkward to me. Doubling is important but a lot of folks seem to sit at the 34 range, so Linde would probably benefit more from +spd than Delthea would. At the same time I don't seem to see many where +3 att would have made the difference. Either I way over kill or I miss by more than 3. So like usual I lean towards speed.


As for Innes I assume that his prf weapon isn't recommended then? If I did go brave with him it would have to be a non-plus. I am pretty much tapped out feather wise at the moment.

Edited by Usana
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, phineas81707 said:

...Look, I appreciate that I've spent money in search of Tana, but I really would rather you stop casually throwing out the whale strats as if there were no alernative. Saying 'just throw on Life & Death like you have more than one spare 3* Hana' or 'oh, just use a +10 unit with an unreleased weapon' doesn't actually get me any closer to having my question answered, and it kind of stifles other people chipping in.

Well would you rather get the best answer from someone who has "whaled" and has a better understanding of the game, or someone who's understanding of the game is limited to how good a unit can be with no merges to 2-4 merges at best, also never getting the resources needed to make a good Horse/Flier Emblem?

In some cases, XRay giving you the "whaling" answer might even be for the best because it limits how many wrong opinions or answers you get.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Xenomata said:

Well would you rather get the best answer from someone who has "whaled" and has a better understanding of the game, or someone who's understanding of the game is limited to how good a unit can be with no merges to 2-4 merges at best, also never getting the resources needed to make a good Horse/Flier Emblem?

In some cases, XRay giving you the "whaling" answer might even be for the best because it limits how many wrong opinions or answers you get.

Considering the latter describes my situation while the former is almost as predictable as it is unattainable (I wasn't talking about the Slaying Lance)?

And 'limiting wrong opinions'?

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, phineas81707 said:

Considering the latter describes my situation while the former is almost as predictable as it is unattainable (I wasn't talking about the Slaying Lance)?

And 'limiting wrong opinions'?

I was very close to giving you my opinion on the matter, but in the end it was very much not right. Something about using Oboro as an enemy phase debuffer with her default kit. There is always the possibility of someone giving you a bad opinion, and getting the opinion of someone who is clearly more experienced if and only because they spent more money might usually be the best option.

And if the latter is describing of your situation... I dunno, that just seems oddly specific. Though we probably should expect a Slaying Lance at some point in the future, maybe even in the CYL Banner.

Edited by Xenomata
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Xenomata said:

I was very close to giving you my opinion on the matter, but in the end it was very much not right. Something about using Oboro as an enemy phase debuffer with her default kit. There is always the possibility of someone giving you a bad opinion, and getting the opinion of someone who is clearly more experienced if and only because they spent more money might usually be the best option.

And if the latter is describing of your situation... I dunno, that just seems oddly specific. Though we probably should expect a Slaying Lance at some point in the future, maybe even in the CYL Banner.

Unless the opinion is objectively, numerically wrong ("Oboro is faster than Linde"), it's not a good idea to label it as "wrong".  Sub-optimal, maybe (with varying degrees), but to outright reject things because of someone else's suggestions is not a good idea.  Half the crazy things I do is because I'm willing to be "wrong". . .maybe it will pan out, or maybe it won't, but half the fun is trying~!

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Xenomata said:

Well would you rather get the best answer from someone who has "whaled" and has a better understanding of the game, or someone who's understanding of the game is limited to how good a unit can be with no merges to 2-4 merges at best, also never getting the resources needed to make a good Horse/Flier Emblem?

In some cases, XRay giving you the "whaling" answer might even be for the best because it limits how many wrong opinions or answers you get.

@phineas81707

The point and the problem is that @XRay is giving out a "software developer answer" to the question: an answer that is technically correct, but is completely useless for the person asking the question.

When answering a question, it's necessary to also know the context of the question, such as why it was asked, and, in this case, what resources the one asking the question has available to them or has reasonable access to. Suggesting things like Life and Death 3 and Distant Counter are okay, but because most players, and in particular the person asking the question this time, don't have easy access to them, cheaper alternatives should also be given. Otherwise, you end up looking like a pretentious jerk-face.

 

For example, I was considering responding to this

21 hours ago, Rezzy said:

The bad thing in raising Frederick is that it would be a 40K feather investment, since the Hammer is the worst possible Axe right now.

with the fact that Hammer+ is an extremely valuable weapon in my current Arena Assault meta due to the massive number of armored opponents in the 740-point range (I'm actually considering leveling Tobin and keeping his default kit just to have another Armorslayer+ in my arsenal), but that information and advice are not useful for a player that isn't in the 740-point range where armors are not their primary concern.

Link to comment
Share on other sites

So with the Narcian return, will we be getting both a Lunatic and an Infernal new map, meaning 3 new Narcians, if the keep the quest to get the new one?  (I forget if they added Lunatic the first time he reran.)

11 minutes ago, Ice Dragon said:

@phineas81707

The point and the problem is that @XRay is giving out a "software developer answer" to the question: an answer that is technically correct, but is completely useless for the person asking the question.

When answering a question, it's necessary to also know the context of the question, such as why it was asked, and, in this case, what resources the one asking the question has available to them or has reasonable access to. Suggesting things like Life and Death 3 and Distant Counter are okay, but because most players, and in particular the person asking the question this time, don't have easy access to them, cheaper alternatives should also be given. Otherwise, you end up looking like a pretentious jerk-face.

 

For example, I was considering responding to this

with the fact that Hammer+ is an extremely valuable weapon in my current Arena Assault meta due to the massive number of armored opponents in the 740-point range (I'm actually considering leveling Tobin and keeping his default kit just to have another Armorslayer+ in my arsenal), but that information and advice are not useful for a player that isn't in the 740-point range where armors are not their primary concern.

The only one who was worthy of getting Distant Counter for me was Titania.  It was a bit of a fluke, with me pulling an extra Hector on the SS Banner, with a +Res nature.  I pretty much never consider a skill that is 5* exclusive on my builds, but Titania is special, and people seem to associate her with me now anyway.

 

Yeah, I see the occasional armor, but not enough to warrant a weapon that only really shines against them.  Most of my matches are in the 686-700 range depending on my bonus unit, maybe higher if I get lucky and really merge/super-SI my 4th unit.  e.g. my Arena score this week is 4844.  I have bounced back between TIer 19 and 20 for the last few months.

8 hours ago, XRay said:

Non whale alternatives are replacing Life and Death and Distant Counter with Fury for the next best results in almost all cases. I throw +10 out there because most players can reasonably merge their units to 4*+10, especially units like Oboro, which is about the same as 5*+4/5. Slaying Lance will come out sooner or later, so preparing for that is always a good idea.

I'm not exactly F2P, and even I don't think I've gotten more than 10 copies of any units that are not available as 3*s.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Rezzy said:

So with the Narcian return, will we be getting both a Lunatic and an Infernal new map, meaning 3 new Narcians, if the keep the quest to get the new one?  (I forget if they added Lunatic the first time he reran.)

I hope so!  That means two Narcians at 4*!  Assuming I can do Infernal, of course. :P:

But let's hope I don't have to resort to things like Gordin face-tanking swordies again.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, eclipse said:

I hope so!  That means two Narcians at 4*!  Assuming I can do Infernal, of course. :P:

But let's hope I don't have to resort to things like Gordin face-tanking swordies again.

Hey, apparently Gordin's good enough at that that Close Counter isn't a terrible skill to give him.

I just find it hilarious that Gordin and Takumi both want the other's skills.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, phineas81707 said:

Hey, apparently Gordin's good enough at that that Close Counter isn't a terrible skill to give him.

I just find it hilarious that Gordin and Takumi both want the other's skills.

No, as in literally have Gordin stand in front of the sword guy and absorb hits, without taking damage.  This was way back when Narcian's map was first released.  I have pictures of it!

My, how times have changed!

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, eclipse said:

No, as in literally have Gordin stand in front of the sword guy and absorb hits, without taking damage.  This was way back when Narcian's map was first released.  I have pictures of it!

My, how times have changed!

Yep. I almost want to sacrifice the Takumi to Gordin and make a somewhat-scary counter-killing archer rather than giving Gordin to Takumi for a similar-yet-inferior Klein. (No Death Blow, see?)

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, phineas81707 said:

Yep. I almost want to sacrifice the Takumi to Gordin and make a somewhat-scary counter-killing archer rather than giving Gordin to Takumi for a similar-yet-inferior Klein. (No Death Blow, see?)

Want a tanky defensive archer to use Close Counter?  You're better off with Leon, IMO.  He's doubled by far less things, and he'll proc Ignis like no one's business.

Link to comment
Share on other sites

Just now, eclipse said:

Want a tanky defensive archer to use Close Counter?  You're better off with Leon, IMO.  He's doubled by far less things, and he'll proc Ignis like no one's business.

Regardless, it's not like I actually have either Takumi or Leon. It's just nice to consider.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, phineas81707 said:

Regardless, it's not like I actually have either Takumi or Leon. It's just nice to consider.

If you ever pull a +Atk/-Res Leon and a Takumi that can be sacrificed. . .tee-hee~! :P:

---

So, Corrin in a Swimsuit.  She's +HP/-Res.  Her 31/34 offenses amuse me, but the only way I can get them higher is via Palla (because Hinoka is still a question mark).  My eventual build will involve Swift Sparrow and maybe Desperation.  How bad of an idea is this?

Link to comment
Share on other sites

On 8/23/2017 at 11:13 PM, LordFrigid said:

Hm, flicking through the matchup list (vs neutral, no inheritance), here are the observations that I'm picking up:

  • Both Tiki variants will take a loss to one green (Sonya), with +Atk/-HP landing more KOs and only really picking up losses to lance users, which probably isn't a spot you're putting her in anyway.
  • +Atk is 4 dmg shy of OHKO'ing neutral, no-inheritance Nino, so a light buff would give her that.
  • Even +Atk/-HP Tiki's QR2 (is it ok to assume that it'll be QR2 instead of QR3?) isn't broken by very many axes, and most of them will fail to break it if you run a Def buff. Notably, neutral Amelia deals two 4s (~22%), which becomes two 0s with a +4 def buff.

tbh I'd personally lean toward +Atk/-HP in this case. If you're worried about QR breaking against more customized sets you might consider running Reciprocal Aid. I've found that to be a good pick for my Adult Tiki (+Atk/-Spd).

imo the real advantage of Fury Nino is Reinhardt tanking. -Atk -blade Corrin with Life and Death and +3/4/3/3 buffs (though I'm guessing you'd be running her on a team that can get buffs of greater magnitude) actually OHKOs every neutral, no-inheritance red on the PP, so I wouldn't worry too much there. Fury will let her tank full cav buffs Rauðrblade/Death Blow/Atk +1 Leo if she's got a +4 or greater buff of her own, if that's something you care about...or you could just OHKO him on the PP.

~

The matchup lists I was looking at, in case you're curious:

+Atk/-HP Tiki with Defiant Atk, QR, and Bonfire defending against neutral, no-inheritance enemies:

  Reveal hidden contents

ORKOs (78)

  • Alfonse: 54 total dmg dealt (125%), 22 total dmg taken (61%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Amelia: 70 total dmg dealt (148%), 8 total dmg taken (22%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Anna: 60 total dmg dealt (146%), 2 total dmg taken (5%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Arthur: 88 total dmg dealt (183%), 0 total dmg taken (0%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Azama: 48 total dmg dealt (111%), 0 total dmg taken (0%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Barst: 82 total dmg dealt (178%), 0 total dmg taken (0%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Bartre: 84 total dmg dealt (171%), 12 total dmg taken (33%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Beruka: 72 total dmg dealt (156%), 0 total dmg taken (0%). (23 Spd vs 23 Spd)
  • Boey: 80 total dmg dealt (186%), 8 total dmg taken (22%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Cain: 48 total dmg dealt (114%), 10 total dmg taken (27%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Camilla: 71 total dmg dealt (191%), 7 total dmg taken (19%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Camilla (Spr. Princess): 39 total dmg dealt (100%), 13 total dmg taken (36%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Cecilia: 58 total dmg dealt (161%), 13 total dmg taken (36%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Cherche: 84 total dmg dealt (182%), 8 total dmg taken (22%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Chrom (Spr. Exalt): 76 total dmg dealt (176%), 10 total dmg taken (27%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Clarisse: 58 total dmg dealt (156%), 14 total dmg taken (38%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Cordelia (Perfect Bride): 54 total dmg dealt (150%), 24 total dmg taken (66%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Corrin (M): 50 total dmg dealt (119%), 26 total dmg taken (72%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Eirika: 42 total dmg dealt (100%), 14 total dmg taken (38%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Eldigan: 54 total dmg dealt (120%), 16 total dmg taken (44%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Elise: 34 total dmg dealt (113%), 14 total dmg taken (38%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Elise (Tropical Flower): 62 total dmg dealt (182%), 30 total dmg taken (83%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Fae: 56 total dmg dealt (121%), 26 total dmg taken (72%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Frederick: 44 total dmg dealt (102%), 3 total dmg taken (8%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Frederick (H. Watcher): 58 total dmg dealt (145%), 18 total dmg taken (50%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Gaius: 60 total dmg dealt (142%), 2 total dmg taken (5%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Gaius (Thief Exposed): 38 total dmg dealt (111%), 18 total dmg taken (50%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Gordin: 64 total dmg dealt (148%), 12 total dmg taken (33%). (20 Spd vs 23 Spd)
  • Gray: 54 total dmg dealt (125%), 28 total dmg taken (77%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Gunter: 80 total dmg dealt (186%), 3 total dmg taken (8%). (24 Spd vs 23 Spd)
  • Hana: 56 total dmg dealt (151%), 34 total dmg taken (94%). (41 Spd vs 23 Spd)
  • Hawkeye: 56 total dmg dealt (124%), 5 total dmg taken (13%). (22 Spd vs 23 Spd)
  • Hector: 78 total dmg dealt (150%), 7 total dmg taken (19%). (24 Spd vs 23 Spd)
  • Henry: 48 total dmg dealt (106%), 10 total dmg taken (27%). (22 Spd vs 23 Spd)
  • Hinata: 56 total dmg dealt (119%), 12 total dmg taken (33%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Ike: 62 total dmg dealt (147%), 32 total dmg taken (88%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Jaffar: 64 total dmg dealt (156%), 14 total dmg taken (38%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Jakob: 50 total dmg dealt (128%), 8 total dmg taken (22%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Jeorge: 46 total dmg dealt (124%), 22 total dmg taken (61%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Julia: 46 total dmg dealt (121%), 35 total dmg taken (97%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Karel: 58 total dmg dealt (123%), 34 total dmg taken (94%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Laslow: 54 total dmg dealt (122%), 15 total dmg taken (41%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Legion: 74 total dmg dealt (160%), 27 total dmg taken (75%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Leon: 68 total dmg dealt (174%), 22 total dmg taken (61%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Lilina: 36 total dmg dealt (102%), 29 total dmg taken (80%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Lon'qu: 54 total dmg dealt (120%), 12 total dmg taken (33%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Lukas: 46 total dmg dealt (102%), 16 total dmg taken (44%). (22 Spd vs 23 Spd)
  • Luke: 58 total dmg dealt (134%), 26 total dmg taken (72%). (23 Spd vs 23 Spd)
  • Lyn: 40 total dmg dealt (108%), 18 total dmg taken (50%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Matthew: 62 total dmg dealt (151%), 0 total dmg taken (0%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Merric: 78 total dmg dealt (162%), 16 total dmg taken (44%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Michalis: 78 total dmg dealt (181%), 5 total dmg taken (13%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Minerva: 41 total dmg dealt (102%), 7 total dmg taken (19%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Narcian: 42 total dmg dealt (100%), 0 total dmg taken (0%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Navarre: 50 total dmg dealt (119%), 14 total dmg taken (38%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Nino: 58 total dmg dealt (175%), 26 total dmg taken (72%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Ogma: 89 total dmg dealt (189%), 32 total dmg taken (88%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Olivia: 46 total dmg dealt (127%), 16 total dmg taken (44%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Palla: 46 total dmg dealt (109%), 26 total dmg taken (72%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Raven: 89 total dmg dealt (217%), 0 total dmg taken (0%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Rebecca: 44 total dmg dealt (118%), 14 total dmg taken (38%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Robin (F): 72 total dmg dealt (180%), 16 total dmg taken (44%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Ryoma: 56 total dmg dealt (136%), 30 total dmg taken (83%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Saber: 54 total dmg dealt (122%), 20 total dmg taken (55%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Saizo: 66 total dmg dealt (183%), 6 total dmg taken (16%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Sakura: 38 total dmg dealt (105%), 8 total dmg taken (22%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Selena: 42 total dmg dealt (113%), 4 total dmg taken (11%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Seliph: 54 total dmg dealt (103%), 15 total dmg taken (41%). (24 Spd vs 23 Spd)
  • Setsuna: 52 total dmg dealt (123%), 8 total dmg taken (22%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Stahl: 54 total dmg dealt (120%), 8 total dmg taken (22%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Takumi: 62 total dmg dealt (155%), 22 total dmg taken (61%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Tiki (FE13): 50 total dmg dealt (125%), 22 total dmg taken (61%). (23 Spd vs 23 Spd)
  • Tiki (Summer Scion): 64 total dmg dealt (182%), 14 total dmg taken (38%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Titania: 38 total dmg dealt (102%), 0 total dmg taken (0%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Tobin: 46 total dmg dealt (100%), 11 total dmg taken (30%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Virion: 72 total dmg dealt (156%), 18 total dmg taken (50%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Xander (Paragon Knight): 64 total dmg dealt (145%), 13 total dmg taken (36%). (24 Spd vs 23 Spd)
  • Xander (Student Swimmer): 84 total dmg dealt (195%), 14 total dmg taken (38%). (30 Spd vs 23 Spd)


No KO (44)

  • Abel: 30 total dmg dealt (68%), 28 total dmg taken (77%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Berkut: 20 total dmg dealt (46%), 22 total dmg taken (61%). (22 Spd vs 23 Spd)
  • Caeda: 30 total dmg dealt (83%), 4 total dmg taken (11%). (43 Spd vs 23 Spd)
  • Clair: 14 total dmg dealt (37%), 28 total dmg taken (77%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Clarine: 34 total dmg dealt (97%), 6 total dmg taken (16%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Clive: 36 total dmg dealt (80%), 22 total dmg taken (61%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Donnel: 34 total dmg dealt (70%), 32 total dmg taken (88%). (24 Spd vs 23 Spd)
  • Draug: 47 total dmg dealt (94%), 6 total dmg taken (16%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Eliwood: 34 total dmg dealt (87%), 32 total dmg taken (88%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Ephraim: 40 total dmg dealt (88%), 26 total dmg taken (72%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Faye: 0 total dmg dealt (0%), 6 total dmg taken (16%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Felicia: 22 total dmg dealt (64%), 0 total dmg taken (0%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Fir: 36 total dmg dealt (87%), 2 total dmg taken (5%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Florina: 12 total dmg dealt (28%), 28 total dmg taken (77%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Genny: 30 total dmg dealt (93%), 17 total dmg taken (47%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Gwendolyn: 21 total dmg dealt (42%), 14 total dmg taken (38%). (24 Spd vs 23 Spd)
  • Hinoka: 32 total dmg dealt (78%), 32 total dmg taken (88%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Innes: 26 total dmg dealt (74%), 18 total dmg taken (50%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Jagen: 4 total dmg dealt (10%), 19 total dmg taken (52%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Lachesis: 38 total dmg dealt (97%), 6 total dmg taken (16%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Leo: 38 total dmg dealt (97%), 19 total dmg taken (52%). (22 Spd vs 23 Spd)
  • Leo (Seashore's Prince): 28 total dmg dealt (75%), 20 total dmg taken (55%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Lissa: 38 total dmg dealt (97%), 4 total dmg taken (11%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Lloyd: 38 total dmg dealt (92%), 30 total dmg taken (83%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Lucius: 28 total dmg dealt (66%), 10 total dmg taken (27%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Lyn (Bride of the Plains): 0 total dmg dealt (0%), 10 total dmg taken (27%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Maria: 34 total dmg dealt (94%), 10 total dmg taken (27%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Mathilda: 12 total dmg dealt (34%), 32 total dmg taken (88%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Mist: 30 total dmg dealt (76%), 8 total dmg taken (22%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Niles: 18 total dmg dealt (48%), 19 total dmg taken (52%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Nowi: 26 total dmg dealt (57%), 30 total dmg taken (83%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Oboro: 32 total dmg dealt (80%), 17 total dmg taken (47%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Priscilla: 34 total dmg dealt (94%), 12 total dmg taken (33%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Roy: 42 total dmg dealt (95%), 22 total dmg taken (61%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Sanaki: 30 total dmg dealt (90%), 27 total dmg taken (75%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Serra: 32 total dmg dealt (96%), 10 total dmg taken (27%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Seth: 0 total dmg dealt (0%), 12 total dmg taken (33%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Sheena: 43 total dmg dealt (95%), 0 total dmg taken (0%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Sophia: 28 total dmg dealt (70%), 22 total dmg taken (61%). (19 Spd vs 23 Spd)
  • Soren: 0 total dmg dealt (0%), 13 total dmg taken (36%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Subaki: 10 total dmg dealt (25%), 32 total dmg taken (88%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Wrys: 26 total dmg dealt (61%), 2 total dmg taken (5%). (23 Spd vs 23 Spd)
  • Xander (Spr. Prince): 28 total dmg dealt (70%), 20 total dmg taken (55%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Zephiel: 30 total dmg dealt (54%), 21 total dmg taken (58%). (21 Spd vs 23 Spd)


Losses (41)

  • Alm: 0 total dmg dealt (0%), 43 total dmg taken (119%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Athena: 25 total dmg dealt (69%), 46 total dmg taken (127%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Azura: 2 total dmg dealt (5%), 50 total dmg taken (138%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Caeda (Talys' Bride): 8 total dmg dealt (24%), 54 total dmg taken (150%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Camus: 23 total dmg dealt (54%), 44 total dmg taken (122%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Catria: 15 total dmg dealt (38%), 47 total dmg taken (130%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Celica: 27 total dmg dealt (69%), 54 total dmg taken (150%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Charlotte (Money Maiden): 21 total dmg dealt (45%), 50 total dmg taken (138%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Chrom: 0 total dmg dealt (0%), 44 total dmg taken (122%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Cordelia: 0 total dmg dealt (0%), 50 total dmg taken (138%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Corrin (F): 19 total dmg dealt (46%), 48 total dmg taken (133%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Corrin (Novice Vacationer): 10 total dmg dealt (29%), 54 total dmg taken (150%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Delthea: 0 total dmg dealt (0%), 43 total dmg taken (119%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Effie: 0 total dmg dealt (0%), 38 total dmg taken (105%). (22 Spd vs 23 Spd)
  • Est: 8 total dmg dealt (22%), 42 total dmg taken (116%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Kagero: 15 total dmg dealt (48%), 54 total dmg taken (150%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Katarina: 17 total dmg dealt (50%), 44 total dmg taken (122%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Klein: 25 total dmg dealt (62%), 55 total dmg taken (152%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Linde: 13 total dmg dealt (37%), 68 total dmg taken (188%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Lucina: 0 total dmg dealt (0%), 40 total dmg taken (111%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Lucina (Spr. Exalt): 15 total dmg dealt (42%), 56 total dmg taken (155%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Mae: 10 total dmg dealt (28%), 62 total dmg taken (172%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Marth: 26 total dmg dealt (63%), 70 total dmg taken (194%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Marth (Enigmatic Blade): 0 total dmg dealt (0%), 40 total dmg taken (111%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Ninian: 13 total dmg dealt (30%), 40 total dmg taken (111%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Odin: 15 total dmg dealt (34%), 36 total dmg taken (100%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Olwen: 0 total dmg dealt (0%), 36 total dmg taken (100%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Peri: 7 total dmg dealt (20%), 42 total dmg taken (116%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Raigh: 20 total dmg dealt (48%), 36 total dmg taken (100%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Reinhardt: 0 total dmg dealt (0%), 50 total dmg taken (138%). (18 Spd vs 23 Spd)
  • Robin (M): 18 total dmg dealt (45%), 48 total dmg taken (133%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Robin (Seaside Tactician): 9 total dmg dealt (23%), 44 total dmg taken (122%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Roderick: 0 total dmg dealt (0%), 40 total dmg taken (111%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Shanna: 11 total dmg dealt (28%), 42 total dmg taken (116%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Sharena: 18 total dmg dealt (41%), 44 total dmg taken (122%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Sonya: 22 total dmg dealt (61%), 51 total dmg taken (141%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Sully: 2 total dmg dealt (4%), 36 total dmg taken (100%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Tana: 15 total dmg dealt (41%), 60 total dmg taken (166%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Tharja: 29 total dmg dealt (74%), 42 total dmg taken (116%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Tiki (Young): 20 total dmg dealt (48%), 44 total dmg taken (122%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Ursula: 10 total dmg dealt (28%), 60 total dmg taken (166%). (32 Spd vs 23 Spd)

+Def/-Res Tiki (same set) vs neutral, no-inheritance enemies:

  Reveal hidden contents

ORKOs (65)

  • Alfonse: 48 total dmg dealt (111%), 19 total dmg taken (47%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Amelia: 64 total dmg dealt (136%), 2 total dmg taken (5%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Anna: 54 total dmg dealt (131%), 0 total dmg taken (0%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Arthur: 80 total dmg dealt (166%), 0 total dmg taken (0%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Barst: 76 total dmg dealt (165%), 0 total dmg taken (0%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Bartre: 78 total dmg dealt (159%), 6 total dmg taken (15%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Beruka: 66 total dmg dealt (143%), 0 total dmg taken (0%). (23 Spd vs 23 Spd)
  • Boey: 74 total dmg dealt (172%), 11 total dmg taken (27%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Cain: 43 total dmg dealt (102%), 4 total dmg taken (10%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Camilla: 67 total dmg dealt (181%), 4 total dmg taken (10%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Camilla (Spr. Princess): 72 total dmg dealt (184%), 16 total dmg taken (40%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Cecilia: 52 total dmg dealt (144%), 16 total dmg taken (40%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Cherche: 78 total dmg dealt (169%), 5 total dmg taken (12%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Chrom (Spr. Exalt): 70 total dmg dealt (162%), 4 total dmg taken (10%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Clarisse: 52 total dmg dealt (140%), 8 total dmg taken (20%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Cordelia (Perfect Bride): 48 total dmg dealt (133%), 18 total dmg taken (45%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Corrin (M): 44 total dmg dealt (104%), 20 total dmg taken (50%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Eldigan: 48 total dmg dealt (106%), 13 total dmg taken (32%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Elise (Tropical Flower): 56 total dmg dealt (164%), 36 total dmg taken (90%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Fae: 50 total dmg dealt (108%), 32 total dmg taken (80%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Frederick: 82 total dmg dealt (190%), 0 total dmg taken (0%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Frederick (H. Watcher): 52 total dmg dealt (130%), 12 total dmg taken (30%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Gaius: 54 total dmg dealt (128%), 0 total dmg taken (0%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Gordin: 58 total dmg dealt (134%), 6 total dmg taken (15%). (20 Spd vs 23 Spd)
  • Gray: 48 total dmg dealt (111%), 22 total dmg taken (55%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Gunter: 74 total dmg dealt (172%), 0 total dmg taken (0%). (24 Spd vs 23 Spd)
  • Hana: 50 total dmg dealt (135%), 28 total dmg taken (70%). (41 Spd vs 23 Spd)
  • Hawkeye: 50 total dmg dealt (111%), 2 total dmg taken (5%). (22 Spd vs 23 Spd)
  • Hector: 72 total dmg dealt (138%), 4 total dmg taken (10%). (24 Spd vs 23 Spd)
  • Hinata: 50 total dmg dealt (106%), 9 total dmg taken (22%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Ike: 56 total dmg dealt (133%), 26 total dmg taken (65%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Jaffar: 58 total dmg dealt (141%), 8 total dmg taken (20%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Jakob: 44 total dmg dealt (112%), 2 total dmg taken (5%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Jeorge: 40 total dmg dealt (108%), 16 total dmg taken (40%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Julia: 40 total dmg dealt (105%), 38 total dmg taken (95%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Karel: 52 total dmg dealt (110%), 27 total dmg taken (67%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Laslow: 48 total dmg dealt (109%), 12 total dmg taken (30%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Legion: 68 total dmg dealt (147%), 20 total dmg taken (50%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Leon: 62 total dmg dealt (158%), 16 total dmg taken (40%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Lon'qu: 48 total dmg dealt (106%), 5 total dmg taken (12%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Luke: 52 total dmg dealt (120%), 20 total dmg taken (50%). (23 Spd vs 23 Spd)
  • Matthew: 56 total dmg dealt (136%), 0 total dmg taken (0%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Merric: 72 total dmg dealt (150%), 22 total dmg taken (55%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Michalis: 72 total dmg dealt (167%), 2 total dmg taken (5%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Minerva: 76 total dmg dealt (190%), 8 total dmg taken (20%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Narcian: 76 total dmg dealt (180%), 0 total dmg taken (0%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Navarre: 44 total dmg dealt (104%), 8 total dmg taken (20%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Nino: 52 total dmg dealt (157%), 32 total dmg taken (80%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Ogma: 85 total dmg dealt (180%), 20 total dmg taken (50%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Olivia: 40 total dmg dealt (111%), 10 total dmg taken (25%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Raven: 85 total dmg dealt (207%), 0 total dmg taken (0%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Rebecca: 38 total dmg dealt (102%), 8 total dmg taken (20%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Robin (F): 66 total dmg dealt (165%), 22 total dmg taken (55%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Ryoma: 50 total dmg dealt (121%), 24 total dmg taken (60%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Saber: 48 total dmg dealt (109%), 14 total dmg taken (35%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Saizo: 60 total dmg dealt (166%), 0 total dmg taken (0%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Setsuna: 46 total dmg dealt (109%), 2 total dmg taken (5%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Stahl: 48 total dmg dealt (106%), 5 total dmg taken (12%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Takumi: 56 total dmg dealt (140%), 16 total dmg taken (40%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Tiki (FE13): 44 total dmg dealt (110%), 25 total dmg taken (62%). (23 Spd vs 23 Spd)
  • Tiki (Summer Scion): 58 total dmg dealt (165%), 8 total dmg taken (20%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Titania: 68 total dmg dealt (183%), 0 total dmg taken (0%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Virion: 66 total dmg dealt (143%), 12 total dmg taken (30%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Xander (Paragon Knight): 58 total dmg dealt (131%), 10 total dmg taken (25%). (24 Spd vs 23 Spd)
  • Xander (Student Swimmer): 78 total dmg dealt (181%), 8 total dmg taken (20%). (30 Spd vs 23 Spd)


No KO (66)

  • Abel: 24 total dmg dealt (54%), 22 total dmg taken (55%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Azama: 42 total dmg dealt (97%), 1 total dmg taken (2%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Berkut: 14 total dmg dealt (32%), 19 total dmg taken (47%). (22 Spd vs 23 Spd)
  • Caeda: 24 total dmg dealt (66%), 0 total dmg taken (0%). (43 Spd vs 23 Spd)
  • Camus: 40 total dmg dealt (95%), 38 total dmg taken (95%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Clair: 8 total dmg dealt (21%), 22 total dmg taken (55%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Clarine: 28 total dmg dealt (80%), 8 total dmg taken (20%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Clive: 31 total dmg dealt (68%), 19 total dmg taken (47%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Donnel: 28 total dmg dealt (58%), 26 total dmg taken (65%). (24 Spd vs 23 Spd)
  • Draug: 42 total dmg dealt (84%), 0 total dmg taken (0%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Effie: 14 total dmg dealt (28%), 35 total dmg taken (87%). (22 Spd vs 23 Spd)
  • Eirika: 36 total dmg dealt (85%), 8 total dmg taken (20%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Elise: 28 total dmg dealt (93%), 16 total dmg taken (40%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Eliwood: 28 total dmg dealt (71%), 26 total dmg taken (65%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Ephraim: 34 total dmg dealt (75%), 23 total dmg taken (57%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Est: 10 total dmg dealt (27%), 36 total dmg taken (90%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Faye: 0 total dmg dealt (0%), 3 total dmg taken (7%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Felicia: 16 total dmg dealt (47%), 0 total dmg taken (0%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Fir: 30 total dmg dealt (73%), 0 total dmg taken (0%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Florina: 6 total dmg dealt (14%), 22 total dmg taken (55%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Gaius (Thief Exposed): 32 total dmg dealt (94%), 12 total dmg taken (30%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Genny: 24 total dmg dealt (75%), 20 total dmg taken (50%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Gwendolyn: 16 total dmg dealt (32%), 11 total dmg taken (27%). (24 Spd vs 23 Spd)
  • Henry: 42 total dmg dealt (93%), 13 total dmg taken (32%). (22 Spd vs 23 Spd)
  • Hinoka: 26 total dmg dealt (63%), 26 total dmg taken (65%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Innes: 20 total dmg dealt (57%), 12 total dmg taken (30%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Jagen: 0 total dmg dealt (0%), 16 total dmg taken (40%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Lachesis: 32 total dmg dealt (82%), 7 total dmg taken (17%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Leo: 32 total dmg dealt (82%), 22 total dmg taken (55%). (22 Spd vs 23 Spd)
  • Leo (Seashore's Prince): 22 total dmg dealt (59%), 23 total dmg taken (57%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Lilina: 30 total dmg dealt (85%), 32 total dmg taken (80%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Lissa: 32 total dmg dealt (82%), 5 total dmg taken (12%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Lloyd: 32 total dmg dealt (78%), 24 total dmg taken (60%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Lucius: 22 total dmg dealt (52%), 14 total dmg taken (35%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Lukas: 40 total dmg dealt (88%), 13 total dmg taken (32%). (22 Spd vs 23 Spd)
  • Lyn: 34 total dmg dealt (91%), 12 total dmg taken (30%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Lyn (Bride of the Plains): 0 total dmg dealt (0%), 14 total dmg taken (35%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Maria: 28 total dmg dealt (77%), 12 total dmg taken (30%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Mathilda: 6 total dmg dealt (17%), 26 total dmg taken (65%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Mist: 24 total dmg dealt (61%), 10 total dmg taken (25%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Niles: 12 total dmg dealt (32%), 16 total dmg taken (40%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Nowi: 20 total dmg dealt (44%), 33 total dmg taken (82%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Oboro: 26 total dmg dealt (65%), 14 total dmg taken (35%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Palla: 40 total dmg dealt (95%), 21 total dmg taken (52%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Peri: 8 total dmg dealt (22%), 35 total dmg taken (87%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Priscilla: 28 total dmg dealt (77%), 14 total dmg taken (35%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Robin (Seaside Tactician): 12 total dmg dealt (30%), 38 total dmg taken (95%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Roderick: 0 total dmg dealt (0%), 34 total dmg taken (85%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Roy: 36 total dmg dealt (81%), 16 total dmg taken (40%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Sakura: 32 total dmg dealt (88%), 12 total dmg taken (30%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Sanaki: 24 total dmg dealt (72%), 30 total dmg taken (75%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Selena: 36 total dmg dealt (97%), 0 total dmg taken (0%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Seliph: 48 total dmg dealt (92%), 12 total dmg taken (30%). (24 Spd vs 23 Spd)
  • Serra: 26 total dmg dealt (78%), 12 total dmg taken (30%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Seth: 0 total dmg dealt (0%), 6 total dmg taken (15%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Shanna: 16 total dmg dealt (41%), 36 total dmg taken (90%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Sharena: 30 total dmg dealt (69%), 38 total dmg taken (95%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Sheena: 38 total dmg dealt (84%), 0 total dmg taken (0%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Sophia: 22 total dmg dealt (55%), 25 total dmg taken (62%). (19 Spd vs 23 Spd)
  • Soren: 0 total dmg dealt (0%), 16 total dmg taken (40%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Subaki: 6 total dmg dealt (15%), 26 total dmg taken (65%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Sully: 0 total dmg dealt (0%), 30 total dmg taken (75%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Tobin: 40 total dmg dealt (86%), 8 total dmg taken (20%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Wrys: 20 total dmg dealt (47%), 4 total dmg taken (10%). (23 Spd vs 23 Spd)
  • Xander (Spr. Prince): 22 total dmg dealt (55%), 14 total dmg taken (35%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Zephiel: 27 total dmg dealt (49%), 18 total dmg taken (45%). (21 Spd vs 23 Spd)


Losses (32)

  • Alm: 0 total dmg dealt (0%), 40 total dmg taken (100%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Athena: 22 total dmg dealt (61%), 41 total dmg taken (102%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Azura: 0 total dmg dealt (0%), 44 total dmg taken (110%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Caeda (Talys' Bride): 5 total dmg dealt (15%), 60 total dmg taken (150%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Catria: 12 total dmg dealt (30%), 43 total dmg taken (107%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Celica: 24 total dmg dealt (61%), 60 total dmg taken (150%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Charlotte (Money Maiden): 18 total dmg dealt (39%), 44 total dmg taken (110%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Chrom: 0 total dmg dealt (0%), 41 total dmg taken (102%). (25 Spd vs 23 Spd)
  • Cordelia: 0 total dmg dealt (0%), 44 total dmg taken (110%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Corrin (F): 16 total dmg dealt (39%), 54 total dmg taken (135%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Corrin (Novice Vacationer): 7 total dmg dealt (20%), 60 total dmg taken (150%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Delthea: 0 total dmg dealt (0%), 46 total dmg taken (114%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Kagero: 12 total dmg dealt (38%), 47 total dmg taken (117%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Katarina: 14 total dmg dealt (41%), 50 total dmg taken (125%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Klein: 22 total dmg dealt (55%), 43 total dmg taken (107%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Linde: 10 total dmg dealt (28%), 74 total dmg taken (185%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Lucina: 27 total dmg dealt (62%), 74 total dmg taken (185%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Lucina (Spr. Exalt): 12 total dmg dealt (34%), 62 total dmg taken (155%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Mae: 7 total dmg dealt (20%), 68 total dmg taken (170%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Marth: 23 total dmg dealt (56%), 64 total dmg taken (160%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Marth (Enigmatic Blade): 27 total dmg dealt (62%), 74 total dmg taken (185%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Ninian: 10 total dmg dealt (23%), 46 total dmg taken (114%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Odin: 12 total dmg dealt (27%), 42 total dmg taken (105%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Olwen: 0 total dmg dealt (0%), 42 total dmg taken (105%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Raigh: 17 total dmg dealt (41%), 42 total dmg taken (105%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Reinhardt: 0 total dmg dealt (0%), 56 total dmg taken (140%). (18 Spd vs 23 Spd)
  • Robin (M): 15 total dmg dealt (37%), 54 total dmg taken (135%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Sonya: 19 total dmg dealt (52%), 56 total dmg taken (140%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Tana: 12 total dmg dealt (33%), 55 total dmg taken (137%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Tharja: 26 total dmg dealt (66%), 48 total dmg taken (120%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Tiki (Young): 17 total dmg dealt (41%), 50 total dmg taken (125%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Ursula: 7 total dmg dealt (20%), 66 total dmg taken (165%). (32 Spd vs 23 Spd)

 

First, thanks for all of this! It's helpful to walk through a detailed analysis such as yours. I realized that I don't really care about her matchups against similarly leveled characters, and that the difference between those two natures won't really be important in that field. So I decided to run simulations against +10 merged units. And there I see that a +Def nature can tank and kill important units like Ike and Ryoma on defense, but she loses those matchups with +Atk/-HP. That's seems really useful for Arena Assault, which is really where she will be played. With that in mind, it seems like +Def/-Res would emerge as the preferred nature.

Thoughts on this?

On 8/23/2017 at 11:46 PM, XRay said:

My statement applies to A!Tiki since she is an Enemy Phase unit.

Sure, but I was just saying that I didn't find your statement of a general preference to be useful here.

------------------

But thanks to you both for your input with respect to Summer Corrin. I put LnD2 on her, and she has been great. I managed to beat the lunatic difficulty of the Chain Challenge of Ch. 11-12. This was has been the singular hardest thing to do in the game, in my opinion, so thanks there! I really do appreciate the input on these sorts of things.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Astellius said:

First, thanks for all of this! It's helpful to walk through a detailed analysis such as yours. I realized that I don't really care about her matchups against similarly leveled characters, and that the difference between those two natures won't really be important in that field. So I decided to run simulations against +10 merged units. And there I see that a +Def nature can tank and kill important units like Ike and Ryoma on defense, but she loses those matchups with +Atk/-HP. That's seems really useful for Arena Assault, which is really where she will be played. With that in mind, it seems like +Def/-Res would emerge as the preferred nature.

Thoughts on this?

At the end of the day, it's best to go with the nature/build that fits your own use case. I would double-check the Ryoma matchup though, I'm seeing it as a draw (or did you have buffs active?). From what I'm seeing, +Def/-Res picks up a loss to Julia, which wasn't really surprising, and probably can't be deployed as a check to Nino (though tbh that matchup was shaky for +Def/-Res even in the +0 game). Overall, it seems like a solid defensive matchup set, running under the assumption that she will be deployed as part of a counter-build team.

In fact, relative to the previous analysis points:

  • Both variants still beat most greens, and for the most part +Def Tiki's damage output looks solid enough that enemy Seals/Inheritance wouldn't swing winning green matchups into the "draw" or "loss" territory (purposefully excluding natures because +Res is usually not going to happen).
  • +Atk is not going to get the OHKO against +10 Nino.
  • Most of the QR threshold analysis for the +Atk Tiki against +0s is now relevant for the +Def Tiki against +10s, with their +3.2 (before floor-ing) effective Atk from merges being mostly mitigated by +Def Tiki's 3 additional Def.

I'm not seeing any super-compelling reasons to take +Atk, so +Def Tiki should be fine.

~

Matchup lists, for completeness' sake.

+0, +Atk/-HP Tiki with Defiant Atk, QR, and Bonfire defending against neutral, no-inheritance +10 enemies:

Spoiler

ORKOs (38)

  • Amelia: 62 total dmg dealt (121%), 14 total dmg taken (38%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Anna: 52 total dmg dealt (115%), 10 total dmg taken (27%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Arthur: 80 total dmg dealt (153%), 0 total dmg taken (0%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Barst: 91 total dmg dealt (182%), 4 total dmg taken (11%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Bartre: 76 total dmg dealt (143%), 18 total dmg taken (50%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Beruka: 64 total dmg dealt (128%), 1 total dmg taken (2%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Boey: 72 total dmg dealt (153%), 22 total dmg taken (61%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Camilla: 63 total dmg dealt (153%), 11 total dmg taken (30%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Camilla (Spr. Princess): 70 total dmg dealt (162%), 32 total dmg taken (88%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Cecilia: 50 total dmg dealt (125%), 32 total dmg taken (88%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Cherche: 76 total dmg dealt (152%), 22 total dmg taken (61%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Chrom (Spr. Exalt): 68 total dmg dealt (144%), 18 total dmg taken (50%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Clarisse: 50 total dmg dealt (121%), 22 total dmg taken (61%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Cordelia (Perfect Bride): 46 total dmg dealt (114%), 32 total dmg taken (88%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Frederick: 80 total dmg dealt (170%), 12 total dmg taken (33%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Frederick (H. Watcher): 50 total dmg dealt (113%), 26 total dmg taken (72%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Gaius: 52 total dmg dealt (113%), 10 total dmg taken (27%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Gordin: 56 total dmg dealt (119%), 20 total dmg taken (55%). (24 Spd vs 23 Spd)
  • Gunter: 72 total dmg dealt (153%), 12 total dmg taken (33%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Jaffar: 56 total dmg dealt (124%), 22 total dmg taken (61%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Legion: 66 total dmg dealt (132%), 31 total dmg taken (86%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Leon: 60 total dmg dealt (139%), 30 total dmg taken (83%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Luke: 50 total dmg dealt (106%), 34 total dmg taken (94%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Matthew: 54 total dmg dealt (120%), 2 total dmg taken (5%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Merric: 70 total dmg dealt (134%), 24 total dmg taken (66%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Michalis: 70 total dmg dealt (148%), 18 total dmg taken (50%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Minerva: 74 total dmg dealt (168%), 20 total dmg taken (55%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Narcian: 76 total dmg dealt (165%), 0 total dmg taken (0%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Nino: 50 total dmg dealt (135%), 32 total dmg taken (88%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Raven: 81 total dmg dealt (180%), 8 total dmg taken (22%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Robin (F): 64 total dmg dealt (145%), 22 total dmg taken (61%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Saizo: 58 total dmg dealt (145%), 14 total dmg taken (38%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Takumi: 54 total dmg dealt (122%), 30 total dmg taken (83%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Tiki (Summer Scion): 56 total dmg dealt (143%), 20 total dmg taken (55%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Titania: 68 total dmg dealt (165%), 0 total dmg taken (0%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Virion: 64 total dmg dealt (128%), 26 total dmg taken (72%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Xander (Paragon Knight): 56 total dmg dealt (116%), 34 total dmg taken (94%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Xander (Student Swimmer): 76 total dmg dealt (161%), 20 total dmg taken (55%). (34 Spd vs 23 Spd)


No KO (52)

  • Azama: 40 total dmg dealt (85%), 4 total dmg taken (11%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Berkut: 12 total dmg dealt (25%), 27 total dmg taken (75%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Caeda: 22 total dmg dealt (55%), 12 total dmg taken (33%). (47 Spd vs 23 Spd)
  • Clarine: 26 total dmg dealt (66%), 10 total dmg taken (27%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Corrin (M): 42 total dmg dealt (91%), 34 total dmg taken (94%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Draug: 49 total dmg dealt (90%), 28 total dmg taken (77%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Eirika: 34 total dmg dealt (73%), 22 total dmg taken (61%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Elise: 26 total dmg dealt (76%), 18 total dmg taken (50%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Fae: 48 total dmg dealt (96%), 32 total dmg taken (88%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Faye: 0 total dmg dealt (0%), 20 total dmg taken (55%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Felicia: 14 total dmg dealt (36%), 4 total dmg taken (11%). (41 Spd vs 23 Spd)
  • Fir: 28 total dmg dealt (62%), 10 total dmg taken (27%). (43 Spd vs 23 Spd)
  • Gaius (Thief Exposed): 30 total dmg dealt (78%), 26 total dmg taken (72%). (43 Spd vs 23 Spd)
  • Hawkeye: 48 total dmg dealt (97%), 9 total dmg taken (25%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Hector: 53 total dmg dealt (94%), 20 total dmg taken (55%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Henry: 40 total dmg dealt (81%), 14 total dmg taken (38%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Hinata: 36 total dmg dealt (70%), 32 total dmg taken (88%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Innes: 18 total dmg dealt (46%), 26 total dmg taken (72%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Jakob: 42 total dmg dealt (97%), 16 total dmg taken (44%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Jeorge: 38 total dmg dealt (92%), 30 total dmg taken (83%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Lachesis: 30 total dmg dealt (69%), 16 total dmg taken (44%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Leo: 30 total dmg dealt (69%), 23 total dmg taken (63%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Lissa: 30 total dmg dealt (69%), 12 total dmg taken (33%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Lon'qu: 46 total dmg dealt (93%), 22 total dmg taken (61%). (46 Spd vs 23 Spd)
  • Lucius: 20 total dmg dealt (43%), 14 total dmg taken (38%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Lukas: 38 total dmg dealt (77%), 21 total dmg taken (58%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Lyn: 32 total dmg dealt (78%), 26 total dmg taken (72%). (41 Spd vs 23 Spd)
  • Lyn (Bride of the Plains): 0 total dmg dealt (0%), 14 total dmg taken (38%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Maria: 26 total dmg dealt (65%), 14 total dmg taken (38%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Mist: 22 total dmg dealt (51%), 12 total dmg taken (33%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Navarre: 42 total dmg dealt (91%), 22 total dmg taken (61%). (41 Spd vs 23 Spd)
  • Niles: 10 total dmg dealt (24%), 28 total dmg taken (77%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Olivia: 38 total dmg dealt (95%), 24 total dmg taken (66%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Palla: 38 total dmg dealt (82%), 34 total dmg taken (94%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Priscilla: 26 total dmg dealt (65%), 16 total dmg taken (44%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Rebecca: 36 total dmg dealt (87%), 22 total dmg taken (61%). (44 Spd vs 23 Spd)
  • Roy: 34 total dmg dealt (70%), 30 total dmg taken (83%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Saber: 46 total dmg dealt (95%), 28 total dmg taken (77%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Sakura: 30 total dmg dealt (75%), 12 total dmg taken (33%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Selena: 34 total dmg dealt (82%), 12 total dmg taken (33%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Serra: 24 total dmg dealt (64%), 14 total dmg taken (38%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Seth: 0 total dmg dealt (0%), 20 total dmg taken (55%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Setsuna: 44 total dmg dealt (95%), 16 total dmg taken (44%). (41 Spd vs 23 Spd)
  • Sheena: 30 total dmg dealt (61%), 2 total dmg taken (5%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Sophia: 20 total dmg dealt (45%), 26 total dmg taken (72%). (23 Spd vs 23 Spd)
  • Soren: 0 total dmg dealt (0%), 16 total dmg taken (44%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Stahl: 46 total dmg dealt (93%), 24 total dmg taken (66%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Tiki (FE13): 42 total dmg dealt (95%), 26 total dmg taken (72%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Tobin: 38 total dmg dealt (76%), 30 total dmg taken (83%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Wrys: 18 total dmg dealt (39%), 4 total dmg taken (11%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Xander (Spr. Prince): 20 total dmg dealt (45%), 30 total dmg taken (83%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Zephiel: 26 total dmg dealt (44%), 25 total dmg taken (69%). (25 Spd vs 23 Spd)


Losses (74)

  • Abel: 0 total dmg dealt (0%), 38 total dmg taken (105%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Alfonse: 23 total dmg dealt (48%), 52 total dmg taken (144%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Alm: 0 total dmg dealt (0%), 49 total dmg taken (136%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Athena: 21 total dmg dealt (52%), 54 total dmg taken (150%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Azura: 0 total dmg dealt (0%), 60 total dmg taken (166%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Caeda (Talys' Bride): 4 total dmg dealt (10%), 64 total dmg taken (177%). (41 Spd vs 23 Spd)
  • Cain: 17 total dmg dealt (36%), 36 total dmg taken (100%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Camus: 19 total dmg dealt (41%), 54 total dmg taken (150%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Catria: 11 total dmg dealt (25%), 57 total dmg taken (158%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Celica: 23 total dmg dealt (53%), 62 total dmg taken (172%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Charlotte (Money Maiden): 17 total dmg dealt (34%), 58 total dmg taken (161%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Chrom: 0 total dmg dealt (0%), 50 total dmg taken (138%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Clair: 3 total dmg dealt (7%), 38 total dmg taken (105%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Clive: 17 total dmg dealt (34%), 54 total dmg taken (150%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Cordelia: 0 total dmg dealt (0%), 60 total dmg taken (166%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Corrin (F): 15 total dmg dealt (33%), 56 total dmg taken (155%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Corrin (Novice Vacationer): 6 total dmg dealt (15%), 64 total dmg taken (177%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Delthea: 0 total dmg dealt (0%), 48 total dmg taken (133%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Donnel: 0 total dmg dealt (0%), 42 total dmg taken (116%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Effie: 0 total dmg dealt (0%), 43 total dmg taken (119%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Eldigan: 23 total dmg dealt (46%), 40 total dmg taken (111%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Elise (Tropical Flower): 27 total dmg dealt (71%), 36 total dmg taken (100%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Eliwood: 13 total dmg dealt (30%), 40 total dmg taken (111%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Ephraim: 16 total dmg dealt (32%), 72 total dmg taken (200%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Est: 4 total dmg dealt (10%), 52 total dmg taken (144%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Florina: 2 total dmg dealt (4%), 38 total dmg taken (105%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Genny: 11 total dmg dealt (30%), 42 total dmg taken (116%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Gray: 23 total dmg dealt (48%), 36 total dmg taken (100%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Gwendolyn: 6 total dmg dealt (11%), 38 total dmg taken (105%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Hana: 24 total dmg dealt (58%), 42 total dmg taken (116%). (45 Spd vs 23 Spd)
  • Hinoka: 0 total dmg dealt (0%), 42 total dmg taken (116%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Ike: 27 total dmg dealt (58%), 40 total dmg taken (111%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Jagen: 0 total dmg dealt (0%), 46 total dmg taken (127%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Julia: 0 total dmg dealt (0%), 40 total dmg taken (111%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Kagero: 11 total dmg dealt (31%), 65 total dmg taken (180%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Karel: 25 total dmg dealt (49%), 41 total dmg taken (113%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Katarina: 13 total dmg dealt (34%), 52 total dmg taken (144%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Klein: 21 total dmg dealt (47%), 39 total dmg taken (108%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Laslow: 23 total dmg dealt (47%), 38 total dmg taken (105%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Leo (Seashore's Prince): 10 total dmg dealt (24%), 48 total dmg taken (133%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Lilina: 14 total dmg dealt (35%), 66 total dmg taken (183%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Linde: 0 total dmg dealt (0%), 39 total dmg taken (108%). (43 Spd vs 23 Spd)
  • Lloyd: 15 total dmg dealt (33%), 38 total dmg taken (105%). (41 Spd vs 23 Spd)
  • Lucina: 0 total dmg dealt (0%), 46 total dmg taken (127%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Lucina (Spr. Exalt): 11 total dmg dealt (28%), 66 total dmg taken (183%). (44 Spd vs 23 Spd)
  • Mae: 0 total dmg dealt (0%), 36 total dmg taken (100%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Marth: 0 total dmg dealt (0%), 41 total dmg taken (113%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Marth (Enigmatic Blade): 0 total dmg dealt (0%), 46 total dmg taken (127%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Mathilda: 2 total dmg dealt (5%), 42 total dmg taken (116%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Ninian: 9 total dmg dealt (19%), 50 total dmg taken (138%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Nowi: 9 total dmg dealt (18%), 68 total dmg taken (188%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Oboro: 12 total dmg dealt (27%), 44 total dmg taken (122%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Odin: 11 total dmg dealt (23%), 44 total dmg taken (122%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Ogma: 32 total dmg dealt (62%), 36 total dmg taken (100%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Olwen: 0 total dmg dealt (0%), 44 total dmg taken (122%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Peri: 3 total dmg dealt (7%), 55 total dmg taken (152%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Raigh: 16 total dmg dealt (35%), 44 total dmg taken (122%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Reinhardt: 0 total dmg dealt (0%), 60 total dmg taken (166%). (22 Spd vs 23 Spd)
  • Robin (M): 14 total dmg dealt (31%), 56 total dmg taken (155%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Robin (Seaside Tactician): 5 total dmg dealt (11%), 54 total dmg taken (150%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Roderick: 0 total dmg dealt (0%), 50 total dmg taken (138%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Ryoma: 24 total dmg dealt (53%), 38 total dmg taken (105%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Sanaki: 11 total dmg dealt (29%), 62 total dmg taken (172%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Seliph: 23 total dmg dealt (41%), 38 total dmg taken (105%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Shanna: 7 total dmg dealt (16%), 54 total dmg taken (150%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Sharena: 14 total dmg dealt (29%), 54 total dmg taken (150%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Sonya: 18 total dmg dealt (45%), 57 total dmg taken (158%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Subaki: 1 total dmg dealt (2%), 44 total dmg taken (122%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Sully: 0 total dmg dealt (0%), 46 total dmg taken (127%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Tana: 11 total dmg dealt (27%), 68 total dmg taken (188%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Tharja: 25 total dmg dealt (58%), 50 total dmg taken (138%). (44 Spd vs 23 Spd)
  • Tiki (Young): 16 total dmg dealt (35%), 52 total dmg taken (144%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Ursula: 6 total dmg dealt (15%), 68 total dmg taken (188%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Valter: 17 total dmg dealt (36%), 75 total dmg taken (208%). (43 Spd vs 23 Spd)

+0, +Def/-Res Tiki with the same set defending against the same foes:

Spoiler

ORKOs (40)

  • Amelia: 56 total dmg dealt (109%), 8 total dmg taken (20%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Anna: 46 total dmg dealt (102%), 4 total dmg taken (10%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Arthur: 72 total dmg dealt (138%), 0 total dmg taken (0%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Barst: 87 total dmg dealt (174%), 0 total dmg taken (0%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Bartre: 70 total dmg dealt (132%), 12 total dmg taken (30%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Beruka: 58 total dmg dealt (115%), 0 total dmg taken (0%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Boey: 66 total dmg dealt (140%), 28 total dmg taken (70%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Camilla: 59 total dmg dealt (143%), 8 total dmg taken (20%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Camilla (Spr. Princess): 64 total dmg dealt (148%), 38 total dmg taken (95%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Cecilia: 44 total dmg dealt (110%), 38 total dmg taken (95%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Cherche: 70 total dmg dealt (140%), 16 total dmg taken (40%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Chrom (Spr. Exalt): 62 total dmg dealt (131%), 12 total dmg taken (30%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Clarisse: 44 total dmg dealt (107%), 16 total dmg taken (40%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Cordelia (Perfect Bride): 40 total dmg dealt (100%), 26 total dmg taken (65%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Frederick: 74 total dmg dealt (157%), 6 total dmg taken (15%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Frederick (H. Watcher): 44 total dmg dealt (100%), 20 total dmg taken (50%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Gaius: 46 total dmg dealt (100%), 4 total dmg taken (10%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Gordin: 50 total dmg dealt (106%), 14 total dmg taken (35%). (24 Spd vs 23 Spd)
  • Gunter: 66 total dmg dealt (140%), 6 total dmg taken (15%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Hana: 42 total dmg dealt (102%), 36 total dmg taken (90%). (45 Spd vs 23 Spd)
  • Ike: 48 total dmg dealt (104%), 34 total dmg taken (85%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Jaffar: 50 total dmg dealt (111%), 16 total dmg taken (40%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Legion: 60 total dmg dealt (120%), 25 total dmg taken (62%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Leon: 54 total dmg dealt (125%), 24 total dmg taken (60%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Matthew: 48 total dmg dealt (106%), 0 total dmg taken (0%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Merric: 64 total dmg dealt (123%), 30 total dmg taken (75%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Michalis: 64 total dmg dealt (136%), 12 total dmg taken (30%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Minerva: 68 total dmg dealt (154%), 14 total dmg taken (35%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Narcian: 68 total dmg dealt (147%), 0 total dmg taken (0%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Nino: 44 total dmg dealt (118%), 38 total dmg taken (95%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Ogma: 77 total dmg dealt (150%), 36 total dmg taken (90%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Raven: 77 total dmg dealt (171%), 0 total dmg taken (0%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Robin (F): 58 total dmg dealt (131%), 28 total dmg taken (70%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Saizo: 52 total dmg dealt (130%), 8 total dmg taken (20%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Takumi: 48 total dmg dealt (109%), 24 total dmg taken (60%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Tiki (Summer Scion): 50 total dmg dealt (128%), 14 total dmg taken (35%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Titania: 60 total dmg dealt (146%), 0 total dmg taken (0%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Virion: 58 total dmg dealt (115%), 20 total dmg taken (50%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Xander (Paragon Knight): 50 total dmg dealt (104%), 28 total dmg taken (70%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Xander (Student Swimmer): 70 total dmg dealt (148%), 14 total dmg taken (35%). (34 Spd vs 23 Spd)


No KO (68)

  • Azama: 34 total dmg dealt (72%), 6 total dmg taken (15%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Berkut: 6 total dmg dealt (12%), 24 total dmg taken (60%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Caeda: 16 total dmg dealt (40%), 6 total dmg taken (15%). (47 Spd vs 23 Spd)
  • Cain: 43 total dmg dealt (93%), 24 total dmg taken (60%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Clair: 0 total dmg dealt (0%), 32 total dmg taken (80%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Clarine: 20 total dmg dealt (51%), 12 total dmg taken (30%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Corrin (M): 36 total dmg dealt (78%), 28 total dmg taken (70%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Draug: 46 total dmg dealt (85%), 16 total dmg taken (40%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Eirika: 28 total dmg dealt (60%), 16 total dmg taken (40%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Eldigan: 40 total dmg dealt (81%), 34 total dmg taken (85%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Elise: 20 total dmg dealt (58%), 20 total dmg taken (50%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Eliwood: 20 total dmg dealt (46%), 34 total dmg taken (85%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Fae: 42 total dmg dealt (84%), 38 total dmg taken (95%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Faye: 0 total dmg dealt (0%), 14 total dmg taken (35%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Felicia: 8 total dmg dealt (21%), 0 total dmg taken (0%). (41 Spd vs 23 Spd)
  • Fir: 22 total dmg dealt (48%), 4 total dmg taken (10%). (43 Spd vs 23 Spd)
  • Florina: 0 total dmg dealt (0%), 32 total dmg taken (80%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Gaius (Thief Exposed): 24 total dmg dealt (63%), 20 total dmg taken (50%). (43 Spd vs 23 Spd)
  • Gray: 40 total dmg dealt (85%), 30 total dmg taken (75%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Gwendolyn: 8 total dmg dealt (15%), 32 total dmg taken (80%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Hawkeye: 42 total dmg dealt (85%), 6 total dmg taken (15%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Hector: 48 total dmg dealt (85%), 14 total dmg taken (35%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Henry: 34 total dmg dealt (69%), 17 total dmg taken (42%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Hinata: 32 total dmg dealt (62%), 26 total dmg taken (65%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Innes: 12 total dmg dealt (30%), 20 total dmg taken (50%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Jakob: 36 total dmg dealt (83%), 10 total dmg taken (25%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Jeorge: 32 total dmg dealt (78%), 24 total dmg taken (60%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Karel: 44 total dmg dealt (86%), 34 total dmg taken (85%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Lachesis: 24 total dmg dealt (55%), 18 total dmg taken (45%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Laslow: 40 total dmg dealt (83%), 32 total dmg taken (80%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Leo: 24 total dmg dealt (55%), 26 total dmg taken (65%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Lissa: 24 total dmg dealt (55%), 14 total dmg taken (35%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Lloyd: 24 total dmg dealt (53%), 32 total dmg taken (80%). (41 Spd vs 23 Spd)
  • Lon'qu: 40 total dmg dealt (81%), 15 total dmg taken (37%). (46 Spd vs 23 Spd)
  • Lucius: 14 total dmg dealt (30%), 18 total dmg taken (45%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Lukas: 32 total dmg dealt (65%), 18 total dmg taken (45%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Luke: 44 total dmg dealt (93%), 28 total dmg taken (70%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Lyn: 26 total dmg dealt (63%), 20 total dmg taken (50%). (41 Spd vs 23 Spd)
  • Lyn (Bride of the Plains): 0 total dmg dealt (0%), 18 total dmg taken (45%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Maria: 20 total dmg dealt (50%), 16 total dmg taken (40%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Mathilda: 0 total dmg dealt (0%), 36 total dmg taken (90%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Mist: 16 total dmg dealt (37%), 14 total dmg taken (35%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Navarre: 36 total dmg dealt (78%), 16 total dmg taken (40%). (41 Spd vs 23 Spd)
  • Niles: 4 total dmg dealt (9%), 22 total dmg taken (55%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Oboro: 18 total dmg dealt (40%), 38 total dmg taken (95%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Olivia: 32 total dmg dealt (80%), 18 total dmg taken (45%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Palla: 32 total dmg dealt (69%), 29 total dmg taken (72%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Priscilla: 20 total dmg dealt (50%), 18 total dmg taken (45%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Rebecca: 30 total dmg dealt (73%), 16 total dmg taken (40%). (44 Spd vs 23 Spd)
  • Roy: 28 total dmg dealt (58%), 24 total dmg taken (60%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Ryoma: 42 total dmg dealt (93%), 32 total dmg taken (80%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Saber: 40 total dmg dealt (83%), 22 total dmg taken (55%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Sakura: 24 total dmg dealt (60%), 16 total dmg taken (40%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Selena: 28 total dmg dealt (68%), 6 total dmg taken (15%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Seliph: 40 total dmg dealt (71%), 32 total dmg taken (80%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Serra: 18 total dmg dealt (48%), 16 total dmg taken (40%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Seth: 0 total dmg dealt (0%), 14 total dmg taken (35%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Setsuna: 38 total dmg dealt (82%), 10 total dmg taken (25%). (41 Spd vs 23 Spd)
  • Sheena: 26 total dmg dealt (53%), 0 total dmg taken (0%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Sophia: 14 total dmg dealt (31%), 29 total dmg taken (72%). (23 Spd vs 23 Spd)
  • Soren: 0 total dmg dealt (0%), 19 total dmg taken (47%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Stahl: 40 total dmg dealt (81%), 18 total dmg taken (45%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Subaki: 0 total dmg dealt (0%), 38 total dmg taken (95%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Tiki (FE13): 36 total dmg dealt (81%), 29 total dmg taken (72%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Tobin: 32 total dmg dealt (64%), 24 total dmg taken (60%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Wrys: 12 total dmg dealt (26%), 6 total dmg taken (15%). (27 Spd vs 23 Spd)
  • Xander (Spr. Prince): 14 total dmg dealt (31%), 24 total dmg taken (60%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Zephiel: 23 total dmg dealt (38%), 22 total dmg taken (55%). (25 Spd vs 23 Spd)


Losses (56)

  • Abel: 8 total dmg dealt (16%), 48 total dmg taken (120%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Alfonse: 20 total dmg dealt (42%), 46 total dmg taken (114%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Alm: 0 total dmg dealt (0%), 46 total dmg taken (114%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Athena: 18 total dmg dealt (45%), 49 total dmg taken (122%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Azura: 0 total dmg dealt (0%), 54 total dmg taken (135%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Caeda (Talys' Bride): 1 total dmg dealt (2%), 70 total dmg taken (175%). (41 Spd vs 23 Spd)
  • Camus: 16 total dmg dealt (34%), 48 total dmg taken (120%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Catria: 8 total dmg dealt (18%), 53 total dmg taken (132%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Celica: 20 total dmg dealt (46%), 68 total dmg taken (170%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Charlotte (Money Maiden): 14 total dmg dealt (28%), 52 total dmg taken (130%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Chrom: 0 total dmg dealt (0%), 47 total dmg taken (117%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Clive: 14 total dmg dealt (28%), 48 total dmg taken (120%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Cordelia: 0 total dmg dealt (0%), 54 total dmg taken (135%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Corrin (F): 12 total dmg dealt (26%), 62 total dmg taken (155%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Corrin (Novice Vacationer): 3 total dmg dealt (7%), 70 total dmg taken (175%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Delthea: 0 total dmg dealt (0%), 51 total dmg taken (127%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Donnel: 10 total dmg dealt (19%), 54 total dmg taken (135%). (28 Spd vs 23 Spd)
  • Effie: 0 total dmg dealt (0%), 40 total dmg taken (100%). (26 Spd vs 23 Spd)
  • Elise (Tropical Flower): 24 total dmg dealt (63%), 42 total dmg taken (105%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Ephraim: 13 total dmg dealt (26%), 67 total dmg taken (167%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Est: 1 total dmg dealt (2%), 46 total dmg taken (114%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Genny: 8 total dmg dealt (22%), 48 total dmg taken (120%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Hinoka: 9 total dmg dealt (20%), 54 total dmg taken (135%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Jagen: 0 total dmg dealt (0%), 40 total dmg taken (100%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Julia: 0 total dmg dealt (0%), 43 total dmg taken (107%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Kagero: 8 total dmg dealt (22%), 58 total dmg taken (145%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Katarina: 10 total dmg dealt (26%), 58 total dmg taken (145%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Klein: 18 total dmg dealt (40%), 62 total dmg taken (155%). (32 Spd vs 23 Spd)
  • Leo (Seashore's Prince): 7 total dmg dealt (17%), 54 total dmg taken (135%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Lilina: 11 total dmg dealt (28%), 72 total dmg taken (180%). (29 Spd vs 23 Spd)
  • Linde: 0 total dmg dealt (0%), 42 total dmg taken (105%). (43 Spd vs 23 Spd)
  • Lucina: 0 total dmg dealt (0%), 43 total dmg taken (107%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Lucina (Spr. Exalt): 8 total dmg dealt (20%), 72 total dmg taken (180%). (44 Spd vs 23 Spd)
  • Mae: 3 total dmg dealt (7%), 78 total dmg taken (195%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Marth: 19 total dmg dealt (42%), 76 total dmg taken (190%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Marth (Enigmatic Blade): 0 total dmg dealt (0%), 43 total dmg taken (107%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Ninian: 6 total dmg dealt (13%), 56 total dmg taken (140%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Nowi: 6 total dmg dealt (12%), 74 total dmg taken (185%). (31 Spd vs 23 Spd)
  • Odin: 8 total dmg dealt (17%), 50 total dmg taken (125%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Olwen: 0 total dmg dealt (0%), 50 total dmg taken (125%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Peri: 0 total dmg dealt (0%), 47 total dmg taken (117%). (37 Spd vs 23 Spd)
  • Raigh: 13 total dmg dealt (28%), 50 total dmg taken (125%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Reinhardt: 0 total dmg dealt (0%), 66 total dmg taken (165%). (22 Spd vs 23 Spd)
  • Robin (M): 11 total dmg dealt (25%), 62 total dmg taken (155%). (33 Spd vs 23 Spd)
  • Robin (Seaside Tactician): 2 total dmg dealt (4%), 48 total dmg taken (120%). (40 Spd vs 23 Spd)
  • Roderick: 0 total dmg dealt (0%), 44 total dmg taken (110%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Sanaki: 8 total dmg dealt (21%), 68 total dmg taken (170%). (30 Spd vs 23 Spd)
  • Shanna: 4 total dmg dealt (9%), 48 total dmg taken (120%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Sharena: 11 total dmg dealt (23%), 48 total dmg taken (120%). (39 Spd vs 23 Spd)
  • Sonya: 15 total dmg dealt (37%), 62 total dmg taken (155%). (35 Spd vs 23 Spd)
  • Sully: 0 total dmg dealt (0%), 40 total dmg taken (100%). (38 Spd vs 23 Spd)
  • Tana: 8 total dmg dealt (20%), 63 total dmg taken (157%). (42 Spd vs 23 Spd)
  • Tharja: 22 total dmg dealt (51%), 56 total dmg taken (140%). (44 Spd vs 23 Spd)
  • Tiki (Young): 13 total dmg dealt (28%), 58 total dmg taken (145%). (34 Spd vs 23 Spd)
  • Ursula: 3 total dmg dealt (7%), 74 total dmg taken (185%). (36 Spd vs 23 Spd)
  • Valter: 14 total dmg dealt (30%), 71 total dmg taken (177%). (43 Spd vs 23 Spd)

 

Edited by LordFrigid
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Usana said:

I suppose that is your answer then. Most of her sets require quite a bit of investment. I, myself, would likely hang on just cause it can be annoying to get particular boon/banes. But that depends entirely on how pressed you are for barracks space. Also on whether or not you are pack rat like I am.

Huh, Escutcheon definitely didn't pop up on my list of possible specials. That said how much does this change if life and death is out? Just like with DeathBlow I effectively have no Life and Death fodder either. I was initially looking at Hit and Run for B, after all the game really didn't want me to have Tana so now I have 5 Clairs. If it was going to give me everything but Tana, couldn't it have given me a Hinoka? I may have forgiven it then. Too bad phineas and I can't trade, maybe he would have some fodder I'd like(I do have a Arthur running about, but just the one. I guess I could get another from the seal quests). Also I only have two Hinatas so Fury 3 is kinda scarce, though possible. And Escutcheon is possible, I don't much care for Clive. Actually I could get both Escutcheon and Hit and Run off him if I wanted. Edit- I also am swimming in Rodericks. EIGHT of them. what am I supposed to do with EIGHT Firesweep lances. Seriously I had a pull with 3 blues. All Rodericks!

With Delthea she'll get as highly merged as the game allows. Sorta. As indicated any spares that pop up I may be tempted to raid for her Drive attack, but that mostly due to lack of C skill options on infantry. And I do have blarblade on her. Or rather she has it as an option. She tends to be my every girl. So some teams she is the one being buffed, and other times she is the one doing the buffing. Particularly after the latest tempest she had a LOT of sp to do whatever with. Anyways I am always a speed junky in these type of games. So giving up plus speed is always painful. I just wasn't sure on Delthea's speed. 34 base speed just tends to feel awkward to me. Doubling is important but a lot of folks seem to sit at the 34 range, so Linde would probably benefit more from +spd than Delthea would. At the same time I don't seem to see many where +3 att would have made the difference. Either I way over kill or I miss by more than 3. So like usual I lean towards speed.

As for Innes I assume that his prf weapon isn't recommended then? If I did go brave with him it would have to be a non-plus. I am pretty much tapped out feather wise at the moment.

With Fury, Cordelia should run Luna since she is not as fragile.

For [+Atk, -Def] specifically, if you are not running Lancebreaker or any skill that affects the battle itself, [Brave Lance, Luna, Deathblow, Pass/Hit and Run/etc.] will allow her to get 131:13:20, whereas [Brave Lance, Fury, Deathblow, Pass] 130:10:24. In that case, I would opt for Death Blow for more kills since I usually do not leave my units in enemy range. However, others might still prefer Fury so that she is less fragile, and getting 1 extra kill for 3 more deaths may not be worth it from their perspective. Death Blow is also a bit more expensive since it is not available from a 3* character.

I usually go +Spd on mages, but if they are already fast enough with Life and Death, then I will opt for +Atk instead. +Spd is probably better in those cases if you are running Fury or Death Blow though since doubling is important.

Innes is too good for his Weapon in my opinion, just as Takumi is too good for his bow as well. His bow is not bad if he has a Siamese teammate on him at all times, but many times, when I play ranged units, ranged units' partners are often diagonally next to them, so I find the adjacent requirement to be a bit too limiting. If you are short on resources, he can stick with his normal skill set if you are only using him for Arena Assault, although you may want to take off his Fortress Res for more damage if you are using him as a Player Phase unit. In my opinion, Arena Assault mostly requires just having a color/effectiveness advantage, so you do not need to heavily invest in natures or builds. If you have spare Gordins, Innes will be fine with just a normal Brave Bow since it will help him kill squishy mages better.

10 hours ago, Ice Dragon said:

When answering a question, it's necessary to also know the context of the question, such as why it was asked, and, in this case, what resources the one asking the question has available to them or has reasonable access to. Suggesting things like Life and Death 3 and Distant Counter are okay, but because most players, and in particular the person asking the question this time, don't have easy access to them, cheaper alternatives should also be given. Otherwise, you end up looking like a pretentious jerk-face.

10 hours ago, Rezzy said:

I'm not exactly F2P, and even I don't think I've gotten more than 10 copies of any units that are not available as 3*s.

I will keep their resources in mind and I will make Fury more clear as an alternative. I will limit the +10 suggestions to just 3* units.

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, XRay said:

I will keep their resources in mind and I will make Fury more clear as an alternative. I will limit the +10 suggestions to just 3* units.

You'd be surprised how few +10 3* units I'd have.  Many of them are sent off to SI, some are units I have issues pulling (especially Nino, who I pulled exactly two of since launch), and the rest are staffbots.  Might be better to take this one on a case-by-case basis.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...